reklama

Agentúra pre Výskum Verejnej Mienky, s.r.o. vstúpila do politiky!

Príbeh AVVM s.r.o. sa začal pred necelými troma týždňami, keď sa uviedla na trh svojím prvým predvolebným prieskumom. Pár čísel v ňom bolo vysoko podozrivých, to samo o sebe ešte nedokazovalo chybnú metodiku tejto mladej ambicióznej agentúry. Štatistika totiž pripúšťa aj teoretickú možnosť, že správnou metodikou sa získa až takáto veľká odchýlka výsledkov od skutočnej verejnej mienky. Pravdepodobnosť tohoto javu je však rádovo malá. Čiže je v podstate normálne, ak agentúra s frekvenciou zverejňovania desať prieskumov ročne, strelí capa. Ale raz za desať rokov. Príbeh AVVM s.r.o. skončil včera. Svojím druhým prieskumom pozíciu Urbániho ešte zosilnili, čím si títo páni inžinieri nadobro vystrieľali celé kozie stádo. Na sto rokov dopredu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
AVVM posiela Urbániho do parlamentu
AVVM posiela Urbániho do parlamentu (zdroj: SITA)

Načim tu vyzdvihnúť rastúcu profesionalitu redaktorov sme.sk. Tí aj napriek vysokej čítanosti prvého prieskumu, nenechali zo seba urobiť úplných volov a druhý pofiderný prieskum už od agentúry SITA neprebrali. Na pravda.sk sa pochlapili už dávnejšie a krátko po prvom prieskume zverejnili článok naznačujúci nejasnosti okolo podozrivej metodiky predmetnej agentúry. "AVVM zverejnila čudný prieskum. Do parlamentu by sa vraj dostal i Urbáni", dočítať sa dalo včera pravdy medzi jej najčítanejšími titulkami. Pod titulkom sa ale neskrýval kritický komentár či analýza, žiaľ naopak len pôvodný agentúrny text. Ten už neobsahoval nič viac ako oné zmanipulované a teda nič nehovoriace "výsledky".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčším problémom celej tejto kauzy je, že vrhá zlé svetlo na na celý trh s verejnou mienkou. Komu možno veriť, keď (očami laika) čísla sa dajú vždy zmanipulovať? V skutočnosti je prieskum verejnej mienky len produkt, rovnako ako napríklad spotrebný tovar. Ak chce niekto kvalitu, nepôjde ju hľadať na Miletičku. Rozhodne sa pre značku s tradíciou a dobrou povesťou. Na Slovensku máme tri renomované agentúry, ktoré sú na trhu dlhšie ako väčšina politických strán. Našťastie sú to práve tie tri, ktoré na sme.sk použili autori veľmi vydareného projektu opisujúceho nielen aktuálny stav ale aj dlhodobý vývoj preferencii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž tak...

Martin Foto Potočný

Martin Foto Potočný

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šport môžem vo všetkých jeho prevedeniach a vo všetkých jeho podobách, aj literatúru a dobrú hudbu. Rád diskutujem pri dobrom pive o komplexnosti histórie, o zakrivení priestoru a o tom, že jazyky a dialekty tvoria spojité zobrazenie definované na povrchu geoidu. Zoznam autorových rubrík:  ŠportČrevo slepô zapálenôCestovanieKultúraMýty bez legendyI taká je politikaSever proti JuhuZleužitá štatistika

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu