Agentúra pre Výskum Verejnej Mienky, s.r.o. vstúpila do politiky!

Autor: Martin Foto Potočný | 28.5.2010 o 12:12 | (upravené 28.5.2010 o 13:30) Karma článku: 6,68 | Prečítané:  2439x

Príbeh AVVM s.r.o. sa začal pred necelými troma týždňami, keď sa uviedla na trh svojím prvým predvolebným prieskumom. Pár čísel v ňom bolo vysoko podozrivých, to samo o sebe ešte nedokazovalo chybnú metodiku tejto mladej ambicióznej agentúry. Štatistika totiž pripúšťa aj teoretickú možnosť, že správnou metodikou sa získa až takáto veľká odchýlka výsledkov od skutočnej verejnej mienky. Pravdepodobnosť tohoto javu je však rádovo malá. Čiže je v podstate normálne, ak agentúra s frekvenciou zverejňovania desať prieskumov ročne, strelí capa. Ale raz za desať rokov. Príbeh AVVM s.r.o. skončil včera. Svojím druhým prieskumom pozíciu Urbániho ešte zosilnili, čím si títo páni inžinieri nadobro vystrieľali celé kozie stádo. Na sto rokov dopredu.

AVVM posiela Urbániho do parlamentuAVVM posiela Urbániho do parlamentuSITA

Načim tu vyzdvihnúť rastúcu profesionalitu redaktorov sme.sk. Tí aj napriek vysokej čítanosti prvého prieskumu, nenechali zo seba urobiť úplných volov a druhý pofiderný prieskum už od agentúry SITA neprebrali. Na pravda.sk sa pochlapili už dávnejšie a krátko po prvom prieskume zverejnili článok naznačujúci nejasnosti okolo podozrivej metodiky predmetnej agentúry. "AVVM zverejnila čudný prieskum. Do parlamentu by sa vraj dostal i Urbáni", dočítať sa dalo včera pravdy medzi jej najčítanejšími titulkami. Pod titulkom sa ale neskrýval kritický komentár či analýza, žiaľ naopak len pôvodný agentúrny text. Ten už neobsahoval nič viac ako oné zmanipulované a teda nič nehovoriace "výsledky".

Najväčším problémom celej tejto kauzy je, že vrhá zlé svetlo na na celý trh s verejnou mienkou. Komu možno veriť, keď (očami laika) čísla sa dajú vždy zmanipulovať? V skutočnosti je prieskum verejnej mienky len produkt, rovnako ako napríklad spotrebný tovar. Ak chce niekto kvalitu, nepôjde ju hľadať na Miletičku. Rozhodne sa pre značku s tradíciou a dobrou povesťou. Na Slovensku máme tri renomované agentúry, ktoré sú na trhu dlhšie ako väčšina politických strán. Našťastie sú to práve tie tri, ktoré na sme.sk použili autori veľmi vydareného projektu opisujúceho nielen aktuálny stav ale aj dlhodobý vývoj preferencii.

Nuž tak...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Kto z daňových zmien získa viac a odkedy? Pozrite si prehľad

Zmení sa daň z príjmov 
aj nezdaniteľné minimum.

Kým nerobil hudbu, topil sa. Raper Dave vyhral ceny Mercury

Albumom Psychodrama mení britský rap.


Už ste čítali?