Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

P.R.avda o predražení diaľnic (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Čaro nechceného

Som veľmi rád, že si sám od seba dospel k záveru, že vzájomné porovnávanie cien výstavby diaľnic je v princípe blbosť. Tvrdil to okrem iných aj šéf NDS na včerajšej tlačovke. Neviem, či by si k tomu istému výsledku dospel i v prípade, keby z porovnaní vychádzali ceny slovenských diaľnic nepriaznivo, ale túto teoretickú možnosť nechajme teraz bokom.
Teraz by ale bolo možno vhodné položiť nasledovnú otázku: z čoho vychádzajú kritici, ktorí tvrdia, že ceny diaľnic na Slovensku sú NIEKOĽKONÁSOBNE DRAHŠIE oproti iným európskym krajinám?
 

Keďže posledná

otázka bola myslená zrejme vážne, tu je odpoveď (ak niekde urobím chybu, rád sa nechám opraviť):

Podľa stránky NDS na práce 3. balíka PPP projektov boo uvažované:
úsek Višňové- Dubná Skala 8110 metrov, 720,01 mil. eur,
Lietavská Lúčka Višňové 5400 metrov, 254,26 mil. eur,
Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka 11317 metro, 474,43 mil. eur,
dialničný privádzač LL - Žilina 4850 metrov, 92,5 mil. eur.

Ceny s v cenovej úrovni roka 2008 bez DPH.

Spolu kilometrov: 29,677. Suma spolu 1541 miliónov eur, čiže 1,5 miliardy eur.

Na 1 km vychádza 51,9 miliónov eur, t. j. 1,5 mld. SKK. Bez DPH.

Kde mám chybu?

Tretí balík PPP bol/bude podpísaný na 8,5 mld eur.

Ešte: http://kamilkrnac.blog.sme.sk/...
 

Ešte doplním:

Nakoniec bola cena za výstavbu stanovená na 1,99 mld. eur.
http://openiazoch.zoznam.sk/in...

A našiel som zaujímavý príspevok v debate na pravda.sk od xwing (nepreveroval som to):

Podľa správy www.telecom.gov.sk/pk/071741/priloha_3.rtf, pričom podobný údaj som našiel v rozpočte na rok 2009, sú ročné výdavky štátu na opravu a údržbu všetkých úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá v SR cca 34mil.€ za rok, čo je za 30 rokov cca 1mld€, po zohľadnení priemernej inflácie dajme tomu 3% ročne to je 1,6mld.€ za všetky diaľnice a rýchlostné cesty SR v danom roku (vyše 500km).

Tu - na spomínaných úsekoch - sa za "údržbu" zaplatí za 29 km 6,6 miliartdy eur.
 

 

Výdavky za údržbu stavby sa bežne uvažujú v percentách celkovej hodnoty. Pohybujú sa v rozpätí 3-9% ich hodnoty. Neviem odkiaľ si vyčítal tie údaje, ale dozaista ani ty sám nevieš čo je v nich obsiahnuté. Sú tam započítané materiálové náklady? Mzdy? Opravy a rekonštrukcie? Čo všetko?
V úvahách o nákladoch za údržbu ťa upozorním na jednu pomerne hrubú chybu - zabudol si zvážiť rastúce mzdy zamestnancov údržby. To, že sa budú zvyšovať aj materiálové náklady alebo ceny energií asi ani nestojí za zmienku.
Nakoniec: nezabudol si na fakt, že stavby sú financované z bankových pôžičiek, u ktorých treba platiť aj úroky?
 

aha

AD Nakoniec: nezabudol si na fakt, že stavby sú financované z bankových pôžičiek, u ktorých treba platiť aj úroky?

takze je tam dlh slovenskej republiky? Preco ten dlh teda fico odmieta pripocitat ho k ostatnym dlhom?

Nemal by si takto otvorene spochybnovat slova majstra fica, lebo ta vybaca po zadocku.
 

 

To nie je výmysel slovenskej vlády, je to uplatňovanie metodiky EU.
Skús svoju otázku adresovať euroúradníkom, určite ti ochotne a s radosťou odpovedia.
 

 

tak to sa mylis
-
podla eurouradnikov to nie je dlh, ale potom to nema co robit vo vypocte ceny
-
tak sa rozhodni 1) bud to nie je dlh, a potom to nema co robit ako polozka zmluvy a nema sa to pouzit ako argument pre cenu, alebo 2) to je dlh a ina firma je iba prietokovy ohrievac
-
-
musis sa rozhodnut a nemal by si argumentovat pozickou, ktoru musime splacat, lebo ta tvoj idol napadne ako neproiate statu. A to by takeho komunistu ako si ty iste zarmutilo.
-
najprv rozmyslaj, potom pis.
 

 

Ja sa mám rozhodovať o posudzovaní verejného dlhu Európskou úniou? A dokonca sa MUSÍM rozhodnúť?
To ti ktorý komik poradil, že sa máš obrátiť na mňa? Alebo žeby si to vymyslel úplne, ale úplne sám?
Máš smolu, ja som kompetentný iba udeľovať výnimky zo zákona o zachovaní hmoty a energie.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Kde máš chybu?

Chybu máš v metodike oceňovania.
Ceny za 1 kilometer, ktoré cituješ v článku sú CENY STAVEBNÝCH PRÁC. Ocenenie, ktoré predvádzaš tu, sú CELKOVÉ NÁKLADY - to znamená predprojektová a projektová príprava, inžiniering, výkupy pozemkov, prekládky sietí, kompenzácie dotknutým občanom, samosprávam či organizáciám, prieskumy, a čo je viem čo všetko ešet. Až nakoniec k tomu prirátame STAVEBNÉ (alebo realizačné) NÁKLADY spomenuté v úvode.
Metodika oceňovania (čo sa CELKOVÝCH NÁKLADOV týka) je u rôznych štátov natoľko rozdielna, že porovnávať celkové náklady je úplne zbytočné.
Ak by si chcel ešte niečo vedieť, tak sa pokojne spýtaj.
 
Hodnoť

drsna pravda...

ale mam zlepsovak, ako desatnasobne zlacnit dialnice: stavat ich cele na mostoch....
samozrejme za predpokladu, ze tis. v tabulke je preklep a ma to byt mil. - inac by islo o 10000-nasobnu usporu a cele ficodialnice by sme dostali za par melonov. co by asi sudruhovia neprezili, lebo by sa im primerane scvrkla provizia a ani par holoritnych bilbordov by za nu nepostavili...
btw, ak ste niekto registrovany na diskusiach v pravde, hodte tam link na tento blog. hoci podla urovne diskusie pod tym clankom je to hadzanie peral...
 

 

Dovolím si upozorniť ťa, že údaj o cenách mostov nepochádza od NDS. SITA si ho odniekiaľ vycucala.
overiť sa to dá napríklad na stránke NDS, tam sa ceny za mosty a tunely neuvádzajú a všetky ceny sú prepočítané na eurá.
Toto je zároveň aj reakcia na tvrdenie z blogu, ktoré vehementne obhajuje názor, že sa vyjadruje k PR článku NDS a nie k info z dielne SITA.
 
Hodnoť

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 


Najčítanejšie


  1. Dominika Dongova: Návod na to, ako milovať muža 596
  2. Mišo Šesták: Ruský generál: Slováci od Detvy sú polodivoký národ 541
  3. Vladimir Kurajda: Nórsko je konečne lacné 509
  4. Martina Paulenová: To máte chlapčeka? 497
  5. Michael Achberger: Potravinová pyramída: takto budete jesť zdravo a aj schudnete 433
  6. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXIII. 380
  7. INESS : Gastráče: Tri argumenty a päť pseudoargumentov 269
  8. Andrej Šverha: Spišská Magura. Aj v Tatrách, aj nie 251
  9. Michal Šimečka: Ako dopadnú protesty v Bielorusku? 249
  10. Martina Hilbertová: Kto je v práci diskriminovaný viac ako ženy? No predsa matky 217

Rebríčky článkov


  1. Miroslav Galovic: Slovenské Černobyle. Rekapitulácia prvej série.
  2. Štefan Vidlár: Jin a Jang
  3. Jozef Legény: Sulíkova energetická zrada - Slovensko zadný dvor nemeckej energetiky?
  4. Robert Štepaník: diel 45 - cover me
  5. Štefan Vidlár: Zabili nám Ferdinanda
  6. Miriam Studeničová: Nekompromisná kritika knihy Jozefa Kariku "Strach"
  7. Adriana Boysová: Ako sa do neba kričí, tak sa z neho ozýva
  8. Vladimír Krátky: Nad Bratislavou sa blýska, hromy divo bijú !
  9. Kristína Jakubičková: Ako prekonať samu seba alebo beh na Pajštún
  10. Dominik Parajka: Prekvapil ma! Nový Hyundai i10 test


Už ste čítali?